English  |  正體中文  |  简体中文  |  Post-Print筆數 : 27 |  Items with full text/Total items : 109952/140887 (78%)
Visitors : 46346282      Online Users : 376
RC Version 6.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version
    Please use this identifier to cite or link to this item: https://nccur.lib.nccu.edu.tw/handle/140.119/149528


    Title: 消費性電子商品的策略及經營分析
    The Study on the Strategy and Business of Consumer Electronics Products
    Authors: 鮑寯
    PAO, CHUN
    Contributors: 陳明進
    鮑寯
    PAO, CHUN
    Keywords: 消費性電子商品
    經營策略
    商業模式
    SWOT分析
    Date: 2024
    Issue Date: 2024-02-01 11:09:03 (UTC+8)
    Abstract: 智慧型手機問市後,翻轉了人類的世界、顛覆了許多想像。當手機不再只是手機,而是成了許多工具的媒介。打破疆界,改變了人們許多既定生活模式。甚至帶來許多新科技的發展。
    在聆聽的享受上,智慧型手機帶給消費者更快速、更便利的聆聽選擇。讓音樂體驗做到完全「個人化」。從以前卡帶到現代的數位,再到串流。讓享受音樂,也能是一種環保。而不論技術如何演進,更好的聆聽媒介仍是大眾所期望的。
    隨著消費性電子商品所占的市場份額愈來愈高,代表消費者的需求旺盛。而智慧音箱、耳機、也隨消費者的需求,其數位化的腳步亦愈來愈快。
    A公司是耳機、喇叭經銷商,國內首家進駐百貨公司,販售高級精品暨專業客製化耳機之連鎖專門店。在多變的消費市場中,A公司透過「顧客體驗」,協助消費者找到合適的聆聽媒介(耳機、喇叭)。期許能為大眾帶來更好的聆聽媒介,履行對顧客的承諾、秉持專業及良好的售後服務。透過品牌的篩選、商品的定位、因此廣受消費者信任。
    本研究以商業模式、SWOT分析為理論基礎,分析A公司以其新思維及獨到的先行者眼光,繼續在聲音的世界裡耕耘,而更了解消費者的需求,降低選擇障礙,帶來更全面的消費者體驗。
    Reference: 一、 碩士論文
    1、巫立宇、邱志聖,2021,銷售與顧客關係管理(二版),台北:新陸書局。
    2、許嘉雄,2019,系統整合商的困境與轉型-以 H 公司為例,天主教輔仁大學科技管理碩士學位學程在職專班碩士論文。
    3、吳宛霖,2018,資訊系統整合商之商業模式與未來發展-以F公司為例,國立高雄大學國際高階經營管理碩士論文。
    二、網頁資料
    1、台灣就業通: 2022.8.17 全球智慧消費性電子產業的趨勢研析
    https://job.taiwanjobs.gov.tw/internet/index/DocDetail.aspx?uk=2740&docid=39343
    2、自由時報: 2023.2.22《科技與創新》科技大風吹向移動載具、元宇宙
    https://ec.ltn.com.tw/article/breakingnews/4218869
    3、台灣鐵三角
    https://www.audio-technica.com.tw/
    4、SONY
    https://www.sony.com.tw/corporate/home/Info#Info
    5、 Marshall
    https://www.pezcrown.com/brand/Marshall
    6、 B&O
    https://www.bang-olufsen.com/zh-tw/int
    7、 Bose
    https://www.bose.tw/zh_tw/about_bose.html
    Description: 碩士
    國立政治大學
    經營管理碩士學程(EMBA)
    111932010
    Source URI: http://thesis.lib.nccu.edu.tw/record/#G0111932010
    Data Type: thesis
    Appears in Collections:[經營管理碩士學程EMBA] 學位論文

    Files in This Item:

    File SizeFormat
    index.html0KbHTML36View/Open


    All items in 政大典藏 are protected by copyright, with all rights reserved.


    社群 sharing

    著作權政策宣告 Copyright Announcement
    1.本網站之數位內容為國立政治大學所收錄之機構典藏,無償提供學術研究與公眾教育等公益性使用,惟仍請適度,合理使用本網站之內容,以尊重著作權人之權益。商業上之利用,則請先取得著作權人之授權。
    The digital content of this website is part of National Chengchi University Institutional Repository. It provides free access to academic research and public education for non-commercial use. Please utilize it in a proper and reasonable manner and respect the rights of copyright owners. For commercial use, please obtain authorization from the copyright owner in advance.

    2.本網站之製作,已盡力防止侵害著作權人之權益,如仍發現本網站之數位內容有侵害著作權人權益情事者,請權利人通知本網站維護人員(nccur@nccu.edu.tw),維護人員將立即採取移除該數位著作等補救措施。
    NCCU Institutional Repository is made to protect the interests of copyright owners. If you believe that any material on the website infringes copyright, please contact our staff(nccur@nccu.edu.tw). We will remove the work from the repository and investigate your claim.
    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library IR team Copyright ©   - Feedback