English  |  正體中文  |  简体中文  |  Post-Print筆數 : 27 |  Items with full text/Total items : 109952/140887 (78%)
Visitors : 46280582      Online Users : 1185
RC Version 6.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version
    Please use this identifier to cite or link to this item: https://nccur.lib.nccu.edu.tw/handle/140.119/91475


    Title: 公共政策與政治整合--台灣山地社會個案研究
    Authors: 高德義
    GAO, DE-YI
    Contributors: 江炳倫
    JIANG, BING-LUN
    高德義
    GAO, DE-YI
    Keywords: 政治整合
    台灣
    山地社會
    TAIWAN
    PUBILC POLICY
    Date: 1985
    Issue Date: 2016-05-05 15:06:49 (UTC+8)
    Abstract: 自序
    這篇論文的主題是從政策的角度論列山地社會的現代化,並把研究焦點定位在現代化成果之一一整合。以這一論列為基礎,筆者試行導出山地政策今後所可能必須努力的道路。
    人所注意的問題,或多或少常常受到他所在的時代和環境的影響。我之所以研究這個主題,因為不前不後,我可幸運地有此機會親身經歷著山地社會這一序列的迅猛變動。在這個基本變動中,無疑地,山胞分享了進步的果實,當然也不免會在生活上和思想上感到難以適應。在這個背景下,作為政策受惠者的知識份子,所能做的事便是盡能力之所及,扮好應有的角色與責任,因此我希望這個粗略的研究能在某一程度上對社會有一些益處。也許我身在其中,有如古詩所說的不易識得廬山真貌,或者撐握、闡明其中的律則與意義,但我以曾為這個現代化建設添過一塊磚瓦而感到自慰.....。
    這篇拙文在各方面都有許多師長以及親朋好友們的生命與真情在內。撰稿期間,蒙業師江教授炳倫的悉心指導、解疑釋難、批閱初稿、匡我不逮,師教鴻恩,謹銘肺腑。本所師長,或透過教學過程,或經由個別請益,均於本文有所啟迪,使學生受益匪淺,至深感激;同?暨研究所諸學長提供意見,亦裨益本文不少,特此一併致謝。
    問卷資料處理幸得心理所鄉親關復勇鼎力樂成,協助並指導電腦操作,方得以完成電腦分析作業。永國、凱倫、天行、鄭福、萬里、清山、育昇等諸兄,於平日生活上不時給予關懷與激勵;學弟城深、清河分勞謄繕工作,煞費苦心;實測過程賴四十位同學協助訪問,有得其便,方使本論文卒底於成,隆情摯誼,謹致最高謝忱。
    感謝父母親、大哥大嫂及兄弟姊妹們在精神上和物質上的全力支持,並於緊要關頭關照微疾,使筆者尚能持志不懈,謹以此論文敬獻給我的家人,以示最崇高的敬意。
    本文雖曾力事耕耘,惟筆者才粗智薄、學植未深,其中疏漏謬誤之處必多,敬祈師長先進誨正,俾便修改是幸!
    民國七十三年仲夏高德義識於木柵
    本論文承蒙省民政廳多方協助並資助論文之印製,謹此致謝!
    Description: 碩士
    國立政治大學
    政治學系
    Source URI: http://thesis.lib.nccu.edu.tw/record/#B2002006604
    Data Type: thesis
    Appears in Collections:[政治學系] 學位論文

    Files in This Item:

    File SizeFormat
    index.html0KbHTML2220View/Open


    All items in 政大典藏 are protected by copyright, with all rights reserved.


    社群 sharing

    著作權政策宣告 Copyright Announcement
    1.本網站之數位內容為國立政治大學所收錄之機構典藏,無償提供學術研究與公眾教育等公益性使用,惟仍請適度,合理使用本網站之內容,以尊重著作權人之權益。商業上之利用,則請先取得著作權人之授權。
    The digital content of this website is part of National Chengchi University Institutional Repository. It provides free access to academic research and public education for non-commercial use. Please utilize it in a proper and reasonable manner and respect the rights of copyright owners. For commercial use, please obtain authorization from the copyright owner in advance.

    2.本網站之製作,已盡力防止侵害著作權人之權益,如仍發現本網站之數位內容有侵害著作權人權益情事者,請權利人通知本網站維護人員(nccur@nccu.edu.tw),維護人員將立即採取移除該數位著作等補救措施。
    NCCU Institutional Repository is made to protect the interests of copyright owners. If you believe that any material on the website infringes copyright, please contact our staff(nccur@nccu.edu.tw). We will remove the work from the repository and investigate your claim.
    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library IR team Copyright ©   - Feedback