English  |  正體中文  |  简体中文  |  Post-Print筆數 : 27 |  Items with full text/Total items : 109948/140897 (78%)
Visitors : 46083223      Online Users : 1225
RC Version 6.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version
    Please use this identifier to cite or link to this item: https://nccur.lib.nccu.edu.tw/handle/140.119/53496


    Title: U2.0--- SSME 支持的U-社會服務為成功的U-臺灣
    Other Titles: U2.0--- SSME-Supported Society Service for Successful U-Taiwan
    Authors: 苑守慈
    Contributors: 國立政治大學資訊管理學系
    行政院國家科學委員會
    Keywords: U-Taiwan;Web2;0;服務科學管理與工程;e-社會服務;U-服務
    Date: 2008
    Issue Date: 2012-08-30 15:50:56 (UTC+8)
    Abstract: 這個3 年的整合研究計畫目標為服務創新提供一個酣然的策略和基於技術的整體方法學,就U臺灣狀況探索潛在的機會,另外也尋找臺灣在服務出口之獨特之服務策略技術產業。我們認為在e-社會服務發展和成長有的強大的研發潛力(即與社會相關的需要的應用和服務)。假設社會是一被定義為社會關係在人群之中的全部或藉著參與共同的行業、活動, 或興趣之相關人群的聯結。這個整合研究計畫重點集中於U 社會服務(包括在U社會可能加速滿足人的慾望之的所有服務)。加速的慾望滿足也許與時間、便利、控制、清晰、適應、競爭、自動化、娛樂、有利、身心平衡等有關。同時, 追求服務操作之生產力與方式能是一種能被技術協助,促進,斡旋或引起的方法。在這個計畫, 我們提出U2.0 服務平臺的概念作為技術展開U 服務,並以服務系統化和量化能力為服務進行生產力和創新(即服務科學、管理和工程學哲學, SSME, 之精神) 。若給與一項指定的U 服務,以U2.0 服務平臺為基礎之酣然策略則會是一個具獨特價值的創作並介入一整套的價值活動。 換句話說, U2.0 服務平臺是基於技術的方法和戰略(即整體方法學),並就U臺灣狀況並根據U價值活動衝擊地圖進行以合作服務為方向之創新。整合計畫項目包括8 個子畫安置沿於U價值活動地圖。基於技術的方法和戰略的彙集在U2.0 服務平臺裡體現服務創新的模範之整體方法學,並且是引入SSME於生產力和量化之服務創新方法與技術。如此跨領域之方法學應該亦能成功地對全球服務科學問題有所貢獻。如果我們的整合研究計畫提案被資助, 此乃將是第一個對U2.0 社會服務的問題在臺灣(和在世界) 一種垂直的開發技術與解答和戰略,換言之,本整合研究計畫將集成創新技術和戰略在設備、網路、代理和服務建立一個實用和可轉移的U2.0 服務平臺。
    Relation: 應用研究
    學術補助
    研究期間:9708~ 9807
    研究經費:568仟元
    Data Type: report
    Appears in Collections:[資訊管理學系] 國科會研究計畫

    Files in This Item:

    File SizeFormat
    972416H002.pdf334KbAdobe PDF21179View/Open


    All items in 政大典藏 are protected by copyright, with all rights reserved.


    社群 sharing

    著作權政策宣告 Copyright Announcement
    1.本網站之數位內容為國立政治大學所收錄之機構典藏,無償提供學術研究與公眾教育等公益性使用,惟仍請適度,合理使用本網站之內容,以尊重著作權人之權益。商業上之利用,則請先取得著作權人之授權。
    The digital content of this website is part of National Chengchi University Institutional Repository. It provides free access to academic research and public education for non-commercial use. Please utilize it in a proper and reasonable manner and respect the rights of copyright owners. For commercial use, please obtain authorization from the copyright owner in advance.

    2.本網站之製作,已盡力防止侵害著作權人之權益,如仍發現本網站之數位內容有侵害著作權人權益情事者,請權利人通知本網站維護人員(nccur@nccu.edu.tw),維護人員將立即採取移除該數位著作等補救措施。
    NCCU Institutional Repository is made to protect the interests of copyright owners. If you believe that any material on the website infringes copyright, please contact our staff(nccur@nccu.edu.tw). We will remove the work from the repository and investigate your claim.
    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library IR team Copyright ©   - Feedback